söndag, maj 27, 2007

Tandborste med smak

Tack, vad gulliga ni är som har gjort inlägg! Ibland känns det som om jag skriver helt för mig själv, men nu vet jag att ni i alla fall läser det jag skriver.

Det blir bara några rader nu, men jag lovar att skriva längre när Mattias kommer hem från Sydamerika och saker och ting har lugnat ner sig lite.
Tänkte i alla fall berätta en alldeles sann liten historia som hände i veckan.
Jag var nere i köket och Hannah ropade något från övervåningen. Det var någonting om att hon ville diska en skåla och jag ropade att det kunde hon väl göra.
Någon timme senare gick jag på toaletten och passade samtidigt på att borta tänderna. Jag hade precis satt mig ned för att kissa när jag stoppade tandborsten i munnen. Den smakade illa, rent för…... illa.
Men eftersom jag satt på toaletten kunde jag inte spotta ut på en gång. Så till slut, med en massa illasmakande kladd i munnen hoppade jag fram till handfatet och hulkade och spottade.
– Mår du illa mamma? Frågade Hannah utanför dörren.
– Jaa, någon har haft någonting på min tandborste, svarade jag.
Hannah blev alldeles tyst, sedan kom det:
– Jag lånade din tandborste när jag diskade min blomskål. Jag tvättade den med en massa olika schampon så att den blev alldeles ren.
Yummie!

1 Comments:

At 1:21 fm, Blogger Aniitaaa said...

Hahaha! Det där låter som något Hannah skulle vara kapabel till att göra, det var roligt att läsa! :)

 

Skicka en kommentar

<< Home