tisdag, maj 01, 2007

Jo, igen!

Jag har gjort det igen! Utropstecknet betyder inte att det är något positivt – tvärtom. Var på väg ned i källaren för att se om tvättmaskinen hade gått färdigt och redan i trappen kunde jag höra det rytmiska dunkandet. Det olycksbådande ljudet av hård metall som slog mot tvättrumman.
Kände kylan sprida sig i kroppen och smög fram mot tvättmaskinen. Mycket riktigt tryckt mot glasfönstret cirkulerade den i vattenströmmen – Mattias mobil.
Den hade fått allt utom sköljningen med liljekonvaljsköljmedel. Den var rakt igenom ren och rakt igenom trasig. Det lilla fönstret på kameran var sorgligt immigt och suddigt.
Det är inte första gången jag tvättar en mobil, jag har gjort det förr. Då var det Stoffes mobil som fick sig en genomsköljare. Trodde att jag hade lärt mig att kolla igenom alla fickor efter det, men tydligen inte. Mattias tog det i alla fall med jämnmod.
”Jag trodde att det var något värre som hade hänt”, sa han när jag mycket skamset sa att det hade hänt något hemskt i källaren
Det var den mobiltelefonen det. Det blir dyrt när jag tvättar.

Så till något helt annat, vi har haft besök från Västerås över sista april – jättetrevligt och roligt. Man blir glad av sådana vänner!
Sedan vill jag bara göra ett förtydligande: Peo om du läser det här, när jag frågade om jag kunde sätta på Anders Ekborg så menade jag det förstås inte bokstavligt!

Nej, för jag menade den fantastiska cd:n och dvd:n med Anders Ekborg som Mattias har köpt. Dessutom var vi på Anders Ekborg konsert i Gävle lördags och den var lika underbar. Sista akten var helt enkelt härlig. De var ren och skär njutning.
Så ett tips: Vill ni lyssna på vacker musik med äkta sång köp Anders Ekborgs skiva Äkta vara.