tisdag, januari 29, 2008

Ylande om natten

Måste bara berätta en rolig sann historia, hoppas det är okej för dig Magnus? Jag vet ju att du läser bloggen och det här handlar faktiskt om dig.

Natten mot söndag vaknade min lillasyster Charlotta av ett ihållande ylande. Eftersom alla hennes tre hundar behärskar ylandet svåra konst så trodde hon att det var någon av dem som lät. Men när hon tittade sig runt sov alla hundarna lugnt. Men ljudet fortsatte och nu upptäckte hon att det var hennes man, Magnus, som format munnen till ett o och utstötte ett utdraget ylande.
Charlotta blev orolig och trodde att han grät och ruskade honom försiktigt för att han skulle vakna.
Men Magnus ville inte alls bli väckt och inte var han ledsen heller.
­– Jag sjunger O Helga natt och låter precis som Jussi Björling, sa han nöjt.
Vet inte riktigt om Charlotta delade den uppfattningen.

1 Comments:

At 10:44 em, Anonymous Anonym said...

Hehe, jaa du Camilla, ingen fara :)
Jag måste dock korrigera historian lite ;)
Ja, jag drömde att jag sjöng, men jag hade min egen röst, fast den var (till skillnad från i verkligheten) både tonfast, stark och ren. Jag sjöng jävligt bra helt enkelt! Eller ja, i drömmen i alla fall. I verkligheten verkar det inte ha låtit speciellt bra... Passa dig, annars kanske jag ylar i och sjunger den för dig på riktigt! ;)
/Magnus

 

Skicka en kommentar

<< Home