tisdag, februari 19, 2008

Ofrivilligt nynnande

Måste bara förtydliga en sak – den vattenrutschbana som syns på bilden här nedan var inte den jag åkte. Det var jag alldels för feg för, men det är faktiskt Mattias och Hannah på bilden. Mattias är personen i mitten och Hannah den lilla plutten högre upp.

Visst är det jobbigt när man får en melodi i huvudet och man så fort man öppnar munnen bara börjar nynna på den fast man egentligen inte vill. Det är väl okej så länge det är en låt som man tycker är bra, men det är inte alltid det är de som fastnar. I alla fall inte i mitt huvud.
Senaste dagarna har jag haft en barnlåt av det mindre trevliga slaget på hjärnan. Jag var ute och gick med hundarna i dag (vi är hundvakt åt mammas Zeb för tillfället) och jag sjöng på låten när jag klädde på mig jackan, jag nynnade på den när jag gick och 40 minuter senare när var hemma igen sjöng jag fortfarande på den.
Vad låten heter? Ja vet inte riktigt, men den börjar så här: ”Hejdå min bajskorv nu har jag bajsat klart”. Vidrig låt, med andra ord, men lite rolig också. Tjejerna tycker att det är jättekul särskilt Hannah som spelar den på datorn gång på gång. Det är därför jag fått den på hjärnan. Är ni nyfikna kan ni se den här: http://www.youtube.com/watch?v=yFaOPbmt3Ik Kom ihåg att jag har varnat er.