söndag, augusti 13, 2006

Roliga t-shirtar

Cityfesten är över för den här gången. Det var precis som de brukade, trångt, krimskramsstånd, människor som kladdade i sig langos och drack öl, barn som ville åka svindyra karuseller, ta lotter, fånga gosedjur med gripklor och köpa sockervadd. Fast det är roligt ändå, trevligt på något konstigt sätt. Bäst var alla roliga t-shirtar som folk hade på sig. Som Been there, done that, got the t-shirt som en kille hade på sig eller tjejen med t-shirten där det stod: Om du tycker jag ser ut som en bitch då ska du se min mamma!
Jag och mina systrar gav en betydligt snällare variant till vår pappa när han fyllde 50 år för några år sedan ;-) På t-shirten var det en bild på oss tre och under stod det: Om du tycker vi är söta då ska du se vår pappa.

Hade också tänkt berätta om en karuselltur på Cityfesten som inte blev så rolig för Mattias och hans bror Sven, som varit här på besök med sin dotter Emma i helgen, men jag återkommer om det. Det har hänt läskigare saker här. För en timme sedan var vi ned till ICA-Kvantum, Jysk och K-Rauta här i Gävle. Det stora butiksområdet står i lågor. En riktigt stor och otäck eldsvåda är det och jag är rädd för att den delen av Fjällbacken kommer att brinna ned. Usch påminner om branden på CH!