söndag, juni 04, 2006

Välkommen till min blogg!

Om smått och stort, familj, arbete och en hel del annat. Det är väl ungefär vad jag tänker skriva om på min blogg.
En hel del dråpliga episoder utlovas också eftersom jag har en förmåga att virra till det.
Vi tar presentationen snabbt. Camilla Anne Elisabeth Lagerqvist är mitt fullständiga namn, jag är gift med Mattias har tre barn: Christoffer snart 15 år, Fanny nio år och Hannah fem år. I familjen ingår också rottweilern, den verkliga besten Alfons Åberg. Nej, han är faktiskt bara en Norfolkterrier som fötts i fel kropp att döma av kaxigheten.
Vi bor i kedjehus i Gävle, men längtar efter villa, har Ford kombi, men längtar efter en sportbil (maken) eller möjligtvis en BMW.
Jag jobbar som journalist och har precis kommit ut med min första bok: Kvinnohuset på Isabergs förlag. Det var väl det hela i korthet.

I dag är det söndag och den vemodigaste dagen på hela veckan. Känns nästan alltid som kalaset är slut, oavsett om det varit några festligheter eller inte. Men den här kvällen tenderar att få guldkant i alla fall eftersom maken ska bjuda mig på snabbgravad lax med senapssås som är min absoluta favoriträtt!

Annars har det inte varit några direkta festligheter här i helgen, inte mer än att jag och Fanny och Hannah var hembjuden till min syster Ullis. Maken var på personalfest i Sandviken och sonen meckade med moppen.
Ullis bjöd på tacos. Hon var lite försenad eftersom ett läkarbesök visat att hennes sambos Viggo Mortensen lider av klamydia eller möjligen herpes.
När vi gått igenom dessa häpnadsväckande sjukdomsfakta försökte vi äta och föra ett normalt samtal som avbröts ungefär varannan minut. Var det inte barn som var osams så var det katter som rymde eller hundar (läs Alfons) som jagade katter.
Det blev gott om tappade trådar och cliffhangers i samtalen vill jag lova.
Lite mousserande vin lättade i alla fall upp stämningen och kvällen avslutade faktiskt med att Ullis köpte ett hus på gräddhyllan i Sandviken!
Grattis!!!
( Glömde jag att berätta att Viggo och Mortensen är två katter ?;-)