onsdag, augusti 09, 2006

Dags för Cityfest

I dag satte den i gång och jag är nästan trött innan. Cityfesten i Gävle är hett efterlängtad av många. Nu tänker jag inte säga främst av de yngre för jag vet att det är lika många vuxna som längtar efter den stora hemvändarfesten. Själv tycker jag att det är både roligt och lite spännande att se hur många gamla klasskompisar, före detta arbetskamrater, lärare och andra jag lyckas få syn på i vimlet. Men lika mycket som jag tycker det är roligt, lika jobbigt blir det efter ett par timmar i trängsel, med knuffar i ryggen, krimskrams-stånd och barn som gnäller och vill åka skrangliga karuseller till skyhöga priser. Den delen är inte så rolig, betydligt trevligare är det med maten på Cityfesten, alla exotiska dofter som fyller luften. För att inte tala om när man får provsmaka någon ny rätt som man inte provat tidigare.
Det är maten som gör festen helt enkelt. I morgon ska jag och tjejerna kasta oss ut i kommersen och trängseln, förhoppningsvis blir det någon kulinarisk höjdare då och kanske några bekanta ansikten i vimlet.