onsdag, augusti 02, 2006

Ett vitt hus


Vi har köpt hus! Det gjorde vi när vi var i Italien. Det vill säga vi köpte inte ett hus i Italien utan ett hus i Sandviken när vi var i Italien.
Näst sista dagen på vår semester i Italien ringde mäklaren och berättade att huset var vårt. Det vita hus från 30-talet med underbar trädgård som vi tittat på samma dag som vi åkte till Arlanda. Ja, det hände väl inte så där hokus pokus, vi hade meddelat mäklaren att vi var intresserade av huset, men sedan gick allt mycket, mycket snabbt. Smått chockad, lätt förvirrade och förmodligen ganska glada satt vi (jag och Mattias, barnen lekte vid poolen) och tittade på varandra där på terrassen, högt uppe på ett berg i norra Italien. Det var lite svårt då att inse att vi faktiskt var nyblivna husägare.

Jag kommer förstås att återkomma om huset, just nu är det 100 andra saker som virvlar i mitt huvud. Som: Hur ska de gå för barnen med byte av dagis och skolor? Kommer de att trivas? Kommer vi att trivas? Får vi vårat kedjehus i Bomhus sålt? Tittar verkligen de som är på husvisning i alla skåp? Tycker grannarna i Sandviken om små ettriga hundar? Kommer den ettriga lilla hunden att äta upp den guldhamster som jag lovat Fanny som muta för att vi ska flytta? Kan jag övervinna min hästskräck nu när jag ska följa med Fanny på ridskola, som hon ska börja på? (Också en muta för att vi ska flytta) Ja det är en massa sådana saker som jag funderar på just nu.
När det gäller vår semester i San Damiano i provinsen Piemonte i Italien vill jag bara säga: Vilken underbar plats - så vacker, oöverträffbar! Bilder kommer i en senare blog.